Afgerond

P2 te Schiphol

Totaalsloop, Asbestsanering

Over dit project

Parkeergarage P2 op Schiphol, vier verdiepingen hoog en goed voor 3.200 parkeerhavens, moest plaatsmaken voor de nieuw te bouwen pier en terminal van de nationale luchthaven. RGS haalde de EMVI-aanbesteding binnen met een doordacht draaiboek, waarbij goed werd gescoord op de snelle doorlooptijd, het logistieke plan en omgevingsmanagement. In twee maanden tijd werd P2, vloeroppervlakte 80.000 m2, gesloopt.

Scroll
Circulair
15 %
Gerecycled
85 %
Uitdagingen in dit project.

Strenge eisen

Slopen op de nationale luchthaven Schiphol gaat gepaard met strenge eisen en strikte procedures. Het vliegverkeer mag geen enkele hinder ondervinden van de werkzaamheden. De logistieke afhandeling is ook een punt van aandacht; het drukke verkeer op Schiphol mag niet stagneren. Een goede communicatie met de stakeholders was daarom cruciaal voor deze sloopopdracht.

Tijdsdruk

Het was een race tegen de klok om de sloopwerkzaamheden op de afgesproken datum afgerond te hebben. Om de strakke planning niet in gevaar te brengen, moesten alle taken zorgvuldig worden bewaakt.

Logistieke afhandeling

De logistieke afhandeling is door RGS gedetailleerd beschreven in een EMVI-plan. In het aanbestedingstraject is de logistiek op Schiphol in kaart gebracht en gevisualiseerd. De uitkomsten daarvan heeft RGS verwerkt in een logistiek plan.

Asbestcondities

De sloopwerkzaamheden werden bemoeilijkt door de asbesthoudende stelplaten die zijn gebruikt bij de uitbreiding van P2 in 1982. Een aanzienlijk deel van de voormalige parkeergarage moest daarom onder asbestcondities gedemonteerd worden. Dat hield in dat elke losgezaagde plaatvloer eerst zorgvuldig gecontroleerd en waar nodig gesaneerd moest worden.

RGS kan iedere opdracht aan

Of het nu gaat om sloopwerken, asbestsanering, bodemsanering, recycling, betonzagen of transport: als sloopbedrijf kunnen wij vanuit onze vestigingen in Rijssen en Amsterdam iedere opdracht aan. Duurzaam slopen is daarbij voor ons de leidraad.